ایران رزم

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از فدراسیون کاراته، استاد وارسته پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا در رشته علوم سیاسی و بین الملل در سال ۱۳۴۴ به کشور بازگشت و در همان سال نخستین کلاس آموزش کاراته را در زیرزمین منزل مسکونی پدرش به راه انداخت.
 
وی که مبتکر سبک کان ذن ریو در ایران بود، در سال ۱۹۷۲ نخستین بار تیم ملی کاراته ایران را قبل از اینکه فدراسیون رسمی کاراته در کشور تاسیس شود به مسابقات جهانی فرانسه(پاریس) برد و در همان مسابقات به عنوان نایب رئیس اتحادیه جهانی سازمان های کاراته (WKF) برگزیده شد.

استاد وارسته

استاد وارسته در سال ۱۹۷۶ مدیر فنی اتحادیه کاراته آسیا و اقیانوسیه و پس از آن عضو هیات مدیره اتحادیه آسیا شد.  وارسته در سال ۱۳۵۵ نخستین  بار در تاریخ ورزش کشور توانست مسابقات رسمی اتحادیه کاراته قاره اروپا را در ایران برگزار کند.
 
نخستین مقام قهرمانی کاراته جهان و آسیا برای کاراته کشورمان در دوران ریاست وی کسب شد.
 
او پس از عزیمت به خارج از کشور فدراسیون جهانی کان ذن ریو را تاسیس کرد و توانست فرزند خود را به مقام دوم کومیته جهان(WKF) برساند.

استاد وارسته

استاد وارسته تنها ایرانی صاحب دان ۱۰ کاراته ، دهم اسفند پس از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت.

ایران رزم درگذشت استاد وارسته، بنیانگذار کاراته ایران را به همه ورزشکاران خصوصا کاراته کاها تسلیت گفته و علو درجات را از خداوند منان برای وی خواستار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی